7. Kidoguchi en de verloren telefoon

29 maart 2019 - Adachi, Japan

Zelf keek ik heel erg uit naar deze dag. Gisteren hebben we een reservering gemaakt bij Kidoguchi en we waren eigenlijk verbaasd. Kidoguchi is 1 van de beste sushibars in heel Tokyo en normaal gesproken moet je langer dan een dag wachten om daar aan de beurt te komen. Voor lunch ben je ongeveer €40 kwijt, maar voor dinner ben je makkelijk €150 kwijt. Maar qua kwaliteit scheelt het niet enorm veel, dus ik raad aan om tijdens de lunch te gaan. Zo bespaar flink je wat geld, terwijl de kwaliteit hetzelfde blijft. Onze chef sprak goed Engels en kon alles uitleggen. Hieronder zie je wat foto’s van het restaurant en de gerechten. Van sommige gerechten kon ik geen foto maken, omdat ik ze simpelweg meteen moest eten van de chef. Dit ging om de gegrilde koningskrab en gegrilde yellowtail.

Kidoguchi

Kidoguchi 1Kidoguchi 2Kidoguchi 3Kidoguchi 4Kidoguchi 6Kidoguchi 5Kidoguchi 7Kidoguchi 8

Kidoguchi 8

Na de sushi besloot de groep om Marco te helpen om zijn telefoon te repareren. Marco was niet slim bezig en besloot om zijn nieuwe Japanse simkaart voor data in zijn telefoon te stoppen zonder simkaarthouder. Zo zat zijn simkaart vast in zijn telefoon en kon hij er niks mee. We gingen naar een reparateur en hij kon na enige verbazing de simkaart uit de telefoon halen. Maar schijnbaar had de telefoon toch enige schade opgelopen en dit konden zij niet repareren. We besloten toen naar de Iphone store in Shibuya te gaan. Ook hier kregen wij hetzelfde verhaal en stond Marco voor de keuze om een nieuwe telefoon te kopen. Hij kocht uiteindelijk een nieuwe telefoon, zodat hij weer kon communiceren met vrienden uit Zwitserland. Dit kostte aardig wat tijd en hierdoor besloten wij ergens wat makkelijks te eten. Dit leverde uiteindelijk nog wat leuke plaatjes op. Zo zagen we bijvoorbeeld ook nog de hond Hachi van de bekende Japanse film.

HachiBurgertje?

Shibuya night

Na een lange dag lopen en reizen was het een voornemen om vroeg te gaan slapen. Maar dit ging door ongelukkige planning niet door. Schijnbaar waren alle hostels helemaal vol geboekt in het gebied van Fuji, precies het gebied waar ik heen wilde heen gaan. Marco en ik waren dus genoodzaakt om iets anders te verzinnen, maar we wisten niet precies waarheen. Om het toch nog een beetje spannend te maken, laat ik dit geheim!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade