45. Terug naar huis

6 mei 2019 - Vlissingen, Nederland

Vandaag is dan de dag, ik ga terug naar Nederland. Na zes weken genieten moet ik dan toch afscheid gaan nemen van Japan. Het waren zes bijzondere en mooie weken die ik nooit meer ga vergeten. Ik ga zeker weten ooit nog eens terug naar Japan, maar wanneer dat weet ik nog niet. Voordat ik kan nadenken over mijn volgende reis, moet ik toch eerst naar huis. De reis duurt ongeveer 24 uur en ik hoop dat het geen herhaling wordt van mijn heenreis.

Nishiarai

De rit van Nishiarai naar Narita Airport duurt ongeveer anderhalf uur en de metro zat goed vol met andere reizigers. Vandaag is ook de laatste dag van the Golden Week, dus misschien is het niet zo druk meer op het vliegveld aangezien er meer mensen aankomen dan vertrekken. Mijn voorgevoel bleek te kloppen aangezien ik overal meteen kon doorlopen. Het inchecken en customs duurde nog geen halfuur. Bij de taxfree shops heb ik nog mijn laatste Japanse geld opgemaakt aan een impuls-souvenir. Ik denk wel dat mijn pa, ma en zus dit lekker gaan vinden.

Narita airport

Narita airport 2

Na een kleine drie uur wachten mocht ik eindelijk het vliegtuig betreden. De vlucht naar Hongkong duurt ongeveer vier uur, dus deze vlucht duurt niet heel lang. Aan boord kreeg ik nog een maaltijd, wat verrassend genoeg best lekker was. Helaas had ik een alcoholist achter me zitten die gedurende vlucht vrolijk doorging met zijn hobby. Hopelijk heb ik meer geluk met mijn vlucht naar Amsterdam.

Tokyo - Hongkong

Tokyo - Hongkong 2

Ook in Hongkong ging ik vlotjes door de customs heen en tijdens mijn layover heb ik niks bijzonders gedaan. Ik kocht nog wat te drinken en daarna ging ik door naar mijn gate. Ik moest een kleine drie uur wachten voordat ik het vliegtuig mocht betreden en we vertrokken precies volgens de dienstregeling. Tijdens de vlucht heb ik nog een aantal filmpjes gekeken en heb ik ook nog een kleine twee uurtjes geslapen, meer dan de heenreis! De vlucht ging redelijk snel voorbij en voordat ik het wist waren we al in Nederland. De piloten hebben goed hun best gedaan, want we kwamen een halfuur te vroeg binnen. Maar mij hoor je niet over klagen. Ik merkte meteen dat ik weer in Nederland was, omdat er een passagiers meteen aan het zeuren waren. Na een klein kwartiertje wachten op mijn koffer kwam ik aan in de aankomsthal waar mijn pa, ma en zus op mij stonden te wachten!

Back in the Netherlands

Back in the Netherlands 2

Afgelopen zes weken zijn als een hogesnelheidstrein voorbij gegaan, maar ik heb wel elke dag flink genoten. Ik wil graag iedereen bedanken voor het lezen mijn blog en ik wil jullie ook bedanken voor alle leuke reacties die jullie hebben achtergelaten. Hierbij sluit ik het verhaal over mijn eerste reis naar Japan en wie weet schrijf ik de volgende ook weer een blog als ik voor een tweede keer naar Japan ga!

1. Hidde:
    7 mei 2019
    de plannen voor een tweede reis zitten al in de pijpleiding toch chef!