6. Akihabara

28 maart 2019 - Adachi, Japan

Ook deze dag begon weer zonder plan, verrassend genoeg. Maar in de ochtend werd het al vrij snel duidelijk wat het plan werd. Taylor en Alex, de twee Canadezen van gisteren, gingen richting Akihabara en vroegen ons mee. Akihabara is de elektronica en anime centrum van Japan en enorm populair. Anime is een soort Japanse stijl van cartoons en enorm populair over de gehele wereld. Ik wilde het graag een keer van dichtbij meemaken en besloot mee te gaan. Om het nog leuker te maken gingen Marco en Lambert ook mee!

Het is ongeveer 50 minuten met de metro vanaf mijn hostel en het was enorm druk in de metro. We gingen tijdens de lunch break en het was vrij knus in de metro. Eenmaal aangekomen bij Akihabara waren de twee Canadezen in hun element. Zij zijn enorme anime fans en wisten precies waar ze moesten zijn. Ik, Lambert en Marco hobbelden maar achter hun aan want wij hebben er niet heel veel mee. Maar toch heb ik een paar leuke foto’s gemaakt. Vergeet niet om de beschrijvingen te lezen!

Akihabara 5Akihabara 6Akihabara 2Akihabara 3AkihabaraAkihabara 7Akihabara 4

Akihabara 8

Akihabara 9

Heel Akihabara is vol met, naar onze Europese begrippen, rare bezienswaardigheden. Rare reclames waar Japanners erg enthousiast over zijn, maar die bij ons in Europe niet door de beugel kunnen. Ook de mangas zijn een speciaal geval hier. Mangas zijn de stripverhalen versies van de anime. Dit is niet alleen leuke verhaaltjes voor kinderen, ook volwassen personen lezen dit zulk soort verhalen. Ik heb genoeg mensen in de metro gezien die mangas aan het lezen zijn. Na een tijdje raakten wij de Canadezen kwijt, maar dit maakte ons niet uit. Zo konden zij hun gang gaan en wij op het gemakje alles ontdekken. Na een paar uur hadden Lambert, ik en Marco het wel gezien en gingen we terug richting het hostel.

Marco heeft tijdens ons tripje richting Akihabara nog een data simkaart gekocht. Op deze manier kan hij gebruik maken van het mobiele netwerk in Japan en ook buiten het hostel gebruik maken van het internet. Maar deze slimme Zwitser besloot om zijn simkaart zonder houder in zijn telefoon te stoppen. De simkaart zit nu vast in zijn telefoon en de telefoon doet op het moment helemaal niks meer.

Terwijl hij met zijn telefoon aan het worstelen is, gingen Lambert en ik op avontuur om uit te vogelen waar wij gingen eten. Na een tijdje kwamen we uit een bij een restaurantje waar je van alles en nog wat kon bestellen. Zo hadden wij rog besteld wat je zelf moet grillen. Dit smaakte erg visachtig maar het was licht taai en knapperig tegelijkertijd. Naast de rog hadden we ook koeientong, Japanse risotto, gefrituurde kip, kippenballetjes en rundvleessoep besteld. Alles was heerlijk en ik kan alleen maar zeggen om het zelf een keer te proberen. Loop gewoon een willekeurig restaurant binnen en laat je verrassen!

Nishiarai food

1. Je ma:
    29 maart 2019
    Al veel gezien en geproefd😍