5. Kiki-San

27 maart 2019 - Adachi, Japan

De dag begon zonder enig plan. Ik liet mij verrassen en ik werd aangenaam verrast. Kiki-San was in het gebouw en hij is een local die mensen rond Tokyo begeleidt zonder daar wat voor te vragen. Hij doet het alleen maar om zijn Engels te verbeteren en om nieuwe mensen te leren kennen. Dit klonk erg goed en daarom besloot ik om mee te gaan. Naast mij ging ook het gebruikelijke groepje van Jesse, Jones en Marco mee. Daarnaast gingen ook Lambert, een Fransman, Alex en Taylor, Canadezen, en Iban, een Mexicaan, mee.

Kiki-San ging ons rondbegeleiden door Asakusa. Aangezien ik daar gisteren al was geweest heb ik niet veel nieuwe foto’s gemaakt. Toch heb ik er nog een paar voor jullie. En vergeet niet om de beschrijvingen te lezen van de foto’s onder het kopje foto’s :D.

Sensoji Tempel ritueel 2Gekke monniken

Sensoji Tempel ritueel 1

Na het bezoekje aan de tempel begeleidde Kiki-San ons naar de rivier Sumida. Je kan naast de rivier lopen en dit is enorm populair onder de Japanners zelf aangezien rond deze tijd van het jaar de kersenbloesems in bloei zijn. Hierdoor kan je mooie foto’s maken zoals deze hieronder.

Sumida 2Sumida 1Tokyo Skytree 2

Tokyo Skytree 1

De route zelf is aardig lang en je kan ook ‘s nachts hier heel leuk rondlopen aangezien dan de lantaarns aangaan. Deze gaan wel weer uit rond 21.00, dus wees op tijd! Naast het lopen vertelde Kiki-San ons ook iets meer over Asakusa zelf en wat populair in de buurt is. Hij raadde ons aan om hier in de buurt wat te gaan eten en vooral een praatje te houden met de lokale mensen. Om zijn advies op te volgen, besloot ik een leuk tentje op te zoeken. Al snel kwam ik uit bij een Yakitori restaurant genaamd, Asakusa Izakaya Yakitory-Ohgiya. Het is niet al te duur en je kan er goed eten.

Yakitori is een Japanse vorm van gespiesd vlees. Tijdens de bereiding wordt het vlees gespiesd aan een kushi, een type braadspit gemaakt van staal, bamboe. Daarna wordt de yakitori gegrild boven een houtskoolvuur. Ook wordt de yakotori gekruid met teriyakisaus of zout. Omdat de yakitori zo lekker was, ben ik helaas vergeten om foto’s te maken. Maar wees niet getreurd, ik ga vast vaker yakitori eten na mijn goede eetervaringen. Ik heb zo’n beetje alles gegeten, zoals kippenhart, kippenlever, garnalenhoofdjes, vlees uit het nek van de kip, normale kippenballtjes, stukjes buikspek van een varken, stukjes varkenrug en gizzard. Gizzard is een soort spier die sommige vogels gebruiken om hun eten te vermalen. Het was enorm taai en zeker niet mijn favoriet. Gelukkig had ik genoeg bier om het weg te spoelen.

Yakitori 2Yakitori, Asakusa 1

Yakitori 3

Na onze lange dag van lopen, gingen we weer terug naar het hostel. Bij het hostel kwam ik Pat tegen, een gozer uit Australie, en vroeg of ik meewilde gaan om wat te drinken in een park onder de kersenbloesems samen met wat andere mensen. Aangezien ik nog genoeg energie om mee te gaan, zei ik ja. Het werd nog een gezellige avond met veel drank en als afsluiter een groepsfoto!

Groepsfoto Ueno Park

1. Je ma:
    27 maart 2019
    Je kan al aardig wat afstrepen van je lijstje wat je wilde proeven!
  2. Leen Posthumus:
    27 maart 2019
    Sytze, het doet me goed dat je het zo naar je zin hebt in het mooie Japan. Ook de reisblog lees ik met veel plezier.
    Ga zo door en maak er de reis van e leven van, het is je van harte gegund.