35. Laatste dag in Kyoto

26 april 2019 - Kioto, Japan

De laatste dag in Kyoto is alweer aangebroken en ik besloot terug te gaan naar Kiyomizu-dera. Ik was daar eerder geweest deze week, maar door de drukte ben ik daar snel weg gegaan. Toen ik daar aankwam, was het gelukkig een stuk rustiger. Het weer was wat slechter en dat weerhield veel mensen er van om niet te gaan. Een mooie kans om een paar leuke kiekjes te maken.

Kiyomizu-dera is een tempelcomplex in het oosten van Kyoto. Naast de vele shrines en tempels heb je ook een mooi uitzicht over Kyoto omdat het op een kleine berg ligt. Als je genoeg hebt van de tempel heb je op de weg terug naar beneden nog een leuke winkelstraat. Hier kan je wat streetfood kopen, maar je kon bijvoorbeeld eetstokjes, kimono’s, waaiers en nog allerlei andere Japanse items kopen. Een goede plek om wat souvenirs te scoren!

Kiyomizu-deraKiyomizu-dera 2Kiyomizu-dera 3Kiyomizu-dera 4Kiyomizu-dera 5Kiyomizu-dera 6Kiyomizu-dera 7Kiyomizu-dera 8Kiyomizu-dera 9Kiyomizu-dera 10Kiyomizu-dera 11Kiyomizu-dera 12Kiyomizu-dera 13Kiyomizu-dera 14Kiyomizu-dera 15Kiyomizu-dera 16

Kiyomizu-dera 17

Na Kiyomizu-dera heb ik even uitgerust bij het hostel. In het hostel kreeg ik nog een tip van een goede maat van mij om naar Gion te gaan. Dat is het oude centrum van Kyoto en je kan daar schijnbaar goed eten. Klinkt als muziek in mijn oren. Ik ging daar rond 19.00 heen en ik vond al vrij snel een restaurant wat mij aansprak. Ik nam de sushi-set en dat kwam met acht stukken sushi, vijf stukken tempura en nam ook nog een vaasje met lokale sake. Een topmaaltijd! Het is wel aan de dure kant omdat je natuurlijk ook voor de service en locatie betaald, maar het is zeker de ervaring waard.

GionGion 2

Gion 3

Op mijn weg terug naar het hostel kwam ik, en je raad het niet, nog een tempel tegen. Omdat het mooi verlicht was besloot ik nog een kijkje te nemen en het was prachtig. Een mooie afsluiter voor mijn tijd in Kyoto.

Yasaka JinjaYasaka Jinja 2Yasaka Jinja 3Yasaka Jinja 4

1. Amos:
    Weer mooie ervaringen erbij Sytze
  2. Imke:
    27 april 2019
    Mooie laatste dag in Kyoto met weer hele mooie foto's !
  3. Henk Davidse:
    ZIET ER FANTASTISCH UIT!