36. Back in Tokyo

27 april 2019 - Adachi, Japan

Toen ik vanochtend wakker werd, kon ik niet wachten om terug te gaan naar Tokyo. Tokyo is naar mijn mening nog steeds de leukste stad van Japan en dat komt ook zeker door het hostel waar ik verblijf. Emblem hostel is een fantastische plek waar je heel snel nieuwe vrienden maakt. En misschien kom ik wel mensen tegen die ik daar eerder heb ontmoet.

De reis naar Tokyo vanaf Kyoto duurt ongeveer drie uur en als ik eenmaal in Tokyo ben, is het nog een halfuurtje met de metro om bij mijn hostel te komen. Ondertussen kan ik mijn weg wel vinden in Tokyo en weet ik precies welke metrolijn waar uitkomt. Geen Google Maps voor mij deze keer!

Na een relatief rustige reis kwam ik rond 15.00 aan bij mijn hostel. Het personeel herkende mij en vroegen meteen waar in Japan ik ben geweest. Na een klein praatje gaven ze een welkom terug snack aan mij. Nadat ik mijn spullen had uitgepakt in mijn kamer ging ik door naar de lounge area. Hier kwam ik meteen Kiki-san weer tegen! Kiki-san was de local die mij en paar andere reizigers een gratis tour door Asakusa gaf. Ik liet hem wat foto’s zien en hij was erg enthousiast over de plekken die ik heb bezocht. Hij zei ook dat hij net met een Nederlander had gesproken en dat hij buiten een sigaret aan het roken is.

De Nederlander heet Siegmar en komt uit een klein dorpje in Overijssel wat grenst aan Friesland. Ik merkte al dat het meteen klikte omdat we dezelfde interesses hebben. Na een halfuurtje praten gingen we door richting Tokyo Skytree, het hoogste gebouw in Japan. De Skytree functioneert als televisietoren in Tokyo, maar toeristen kunnen ook naar boven gaan om een mooi uitzicht van Tokyo te krijgen. De toren zelf is 634 meter hoog en toeristen kunnen maximaal tot 450 meter hoogte gaan. Een kaartje kost ongeveer 3000 yen, dus zorg er voor dat je een mooie dag uitkiest! Wij waren niet heel slim, want wij gingen terwijl het wat bewolkt was. Op 350 meter zagen wij alleen maar wolken. Gelukkig zagen we nog wel iets op 450 meter hoogte, maar ook daar was het zicht niet optimaal.

Tokyo SkytreeTokyo Skytree 2Tokyo Skytree 3Tokyo Skytree 4Tokyo Skytree 5

Tokyo Skytree 6

Nadat we even een biertje hadden gedronken op 450 meter hoogte gingen we wat lopen in de hoop dat we een goede bar of restaurant vinden. We kwamen al vrij snel uit bij een lokale yakitori tent. Hun specialiteit was orgaanvlees en we waren allebei wel bereid om nieuwe uit te proberen. Zo aten we tong, longen, hart en darmen van een varken. Alles was erg lekker, maar de darmen waren erg taai. Gelukkig hadden we genoeg bier om het mee weg te spoelen.

Na het restaurant gingen we met de metro terug naar het hostel en daar werden we door het personeel uitgenodigd om mee te doen met de meet-up. Dit is bedoeld voor reizigers die net zijn aangekomen in Japan om zo snel nieuwe mensen te leren kennen. Dit werkte aardig goed, want de sfeer was erg goed. Het bier vloeide vloeirijk en we hebben de hele avond met gepraat met een aantal Amerikanen. Ik heb nog een paar tips gegeven over wat ze het beste kunnen doen en als bedankje gaven ze mij nog een biertje als slaapmuts, niet dat ik deze nodig had. Maarja, gratis bier is altijd goed!