34. Kinkaku-ji & Arashiyama

25 april 2019 - Kioto, Japan

Eindelijk heb ik een goed idee wat ik vandaag wil doen. Eerst ga ik naar Kinkaku-ji en dat is een tempel waarvan de bovenste twee verdiepingen volledig bedekt zijn met bladgoud. Om de tempel heen is een prachtige tuin aangelegd en dat maakt deze plek zo bijzonder. het is ook erg populair onder de toeristen, dus wees er op tijd om de drukte voor te zijn!

Kinkaku-jiKinkaku-ji 2Kinkaku-ji 3Kinkaku-ji 4Kinkaku-ji 5Kinkaku-ji 6Kinkaku-ji 7

Na mijn bezoek aan het gouden paviljoen ging ik rechtstreeks door richting Arayishama. Vanaf Kyoto station is het ongeveer 20 minuten met de metro dus de rit duurt niet te lang. Het bamboevos in Arashiyama viel eerlijk gezegd best tegen omdat het ook hier niet al te groot was. Eenmaal uit het bamboebos liep ik wat rond en kwam ik opeens uit bij een mooi uitziende tempel. Ik ging naar binnen en ik was compleet verrast door de mooie omgeving en goed onderhouden gebouwen.

Jojakko-jiJojakko-ji 2Jojakko-ji 3Jojakko-ji 4Jojakko-ji 5Jojakko-ji 6Jojakko-ji 7Jojakko-ji 8Jojakko-ji 10Jojakko-ji 11Jojakko-ji 12Jojakko-ji 13Jojakko-ji 14Jojakko-ji 15Jojakko-ji 16Jojakko-ji 17Jojakko-ji 18Jojakko-ji 19Jojakko-ji 20Jojakko-ji 21Jojakko-ji 22Jojakko-ji 23Jojakko-ji 24Jojakko-ji 25Jojakko-ji 26

Jojakko-ji 27

Na een uitputtende middag ging ik even uitrusten bij het hostel om mijzelf klaar te maken om, op aanraden van een maat, naar een specifieke Japanse bar te gaan. Deze bar serveert alleen Belgische bieren en de sfeer schijnt erg goed te zijn. Eerst is het tijd om wat eten en ik kreeg tot mijn verbazing een hele kom vol met dumplings. Ik dacht het hooguit een paar waren..

Gyzoa

Na mijn flinke avondmaal ging ik door naar het barretje en er was precies nog een plekje over voor een dorstige Nederlander. De barman leek dronken en dat was hij ook. Bij iedere gast had hij een glas bier voor hemzelf staan om mee te drinken. Tegen 22:00 werd het te veel voor hem en viel hij spontaan in slaap op de toonbank. Zijn vrouw nam het werk over en het werd nog een enorm gezellige avond met veel bier. Kanpai!

Japanse barJapanse bar 2Japanse bar 3

1. Imke:
    25 april 2019
    Mooie foto' s van de tempels en omgeving!
  2. Tante Cobi:
    26 april 2019
    Wat moet dit een geweldige ervaring zijn👍