33. Tempeltour door Kyoto

24 april 2019 - Kioto, Japan

In de ochtend besloot ik om richting Kiyomizu-Dera te lopen vanaf mijn hostel. Dit wandeling daarheen is ongeveer 40 minuten en onderweg kwam ik de ene tempel na de andere tegen. De eerste die ik tegen kwam was Myohoin temple. Ik had geluk, want de tempel is maar een paar dagen per jaar! De tempel dateert uit 1158 en de hoofdpriester van deze tempel kwam uit de familie van de keizer destijds.

Myohoin templeMyohoin temple 2Myohoin temple 3Myohoin temple 4Myohoin temple 5Myohoin temple 6Myohoin temple 7

Myohoin temple 8

De tweede tempel die ik tegenkwam onderweg was Otani Hombyo. Deze plek is eigenlijk meer een begraafplaats dan een tempel, maar als nog ik wist een paar mooie foto’s te maken.

Otani HombyoOtani Hombyo 2Otani Hombyo 3

Otani Hombyo 4

Na een kleine klim kwam ik eindelijk bij Kiyomizu-Dera en het was niet normaal druk. Kiyomizu-Dera is een van de meest geliefde tempels in Japan, omdat je bovenop een mooi uitzicht heb over heel Kyoto. Maar je kon nergens even rustig genieten van het uitzicht, omdat iedereen stond te dringen. Nadat ik een paar minuten heb rondgelopen, besloot ik voor mijzelf om op een andere dag terug te komen. Het was simpelweg te druk om van deze plek te genieten.

Kiyomizu-DeraKiyomizu-Dera 2

Kiyomizu-Dera 3

Na een drukke middag ging ik terug richting het hostel om even uit te rusten. In de avond zocht ik weer op pad om een leuk restaurantje te vinden en ik kwam uit bij een Japanse barbecue. Het was erg traditioneel, aangezien ook orgaanvlees op het menu stond. Omdat ik toch wel nieuwsgierig was, besloot ik wat orgaanvlees te bestellen. De koeientong was verrassend erg mals en lekker, maar de maag had een vrij aparte textuur. De smaak was oke, omdat je genoeg saus had maar de textuur is iets wat ik niet kan beschrijven. Je moet het zelf een keer geproefd, dan snap je wat ik bedoel.

Voor morgen staat een Kinkaku-ji in de planning. Kinkaku-ji is een tempel waarvan de bovenste twee verdieping volledig bedekt zijn met bladgoud. Daarom heeft deze tempel ook de bijnaam ‘Het Gouden Paviljoen’ gekregen. Na Kinkaku-ji ga ik naar het Sagano Bamboo Forest. Ook dit schijnt wederom erg toeristisch te zijn, maar misschien vind ik een paar plekjes die wat rustiger zijn. We gaan het zien!