27. Op ontdekkingsreis in Osaka

18 april 2019 - Osaka, Japan

Samen met Christian gingen we op pad om Osaka te ontdekken. Natuurlijk kunnen we dit niet op een lege maag doen, dus we gingen we wat ramen eten. Christian wist een plekje wat volgens hem de beste ramen van Osaka was. Ik was zeker niet teleurgesteld want het smaakte geweldig!

Ramen Osaka

Na een geslaagde lunch gingen we lopend door Osaka heen om de stad te verkennen. Na een tijdje kwamen we onverwachts terecht in het animencentrum van Osaka. Dendentown. Het is vergelijkbaar met Akihabara in Tokyo, maar dan op een kleinere schaal. Maar het is zeker even leuk om er even langs te gaan. Er zijn gamewinkels waar ze oude games hebben en ook natuurlijk de stripboekenwinkels. Er zijn ook grote arcades met allemaal moderne versies van oude games. Zo kwam ik een moderne versie van Pong tegen. Erg gaaf om dit allemaal te zien. En de arcades zijn zeker niet leeg, veel Japanners bezoeken dit soort centrums om daar te spelen.

Dendentown

In de avond gingen Christian en ik weer richting Dotonbori, omdat Christian het nog niet in de avond had gezien. We gingen langs de gebruikelijke plekjes en daarna hebben we nog een paar biertjes gekocht om op te drinken. We hebben veel meters gemaakt deze dag, maar we hebben dan ook veel gezien van Osaka. Ik heb voor de rest niet heel te veel vertellen, omdat we simpelweg veel onderweg waren. Maar dat zorgde wel voor leuke herinnering op het sociale aspect. Morgen gaan we richting Nara om daar de stad te verkennen, ook weer samen met Christian.

Dotonbori dag 2KogelvisDotonbori dag 2 - 2Dotonbori dag 2 - 3Dotonbori dag 2 - 4Dotonbori dag 2 - 5

1. Je ma:
    18 april 2019