26. Osaka - de maag van de wereld

17 april 2019 - Osaka, Japan

Osaka. De plek die wereldwijd wordt geroemd vanwege hun lekkere eten. Ik ga het allemaal proeven en meemaken aankomende vijf dagen. Ik vertrok redelijk vroeg vanuit Hiroshima en ik kwam rond 13.00 aan bij mijn hostel. Zoals gewoonlijk dropte ik daar mijn spullen en ik ging op avontuur. Al snel kwam ik uit bij Dotonbori, een straat vol met streetfood en restaurants. Je komt er veel okonomiyaki, takoyaki, sushi, yakisoba en allerlei andere gerechten tegen. Als je ergens een rij met mensen ziet staan, dan weet je dat je daar goed kan eten. Niet wetende waarvoor ik in de rij stond, kwam ik uit bij een sushi restaurant met een lopende band. Je pakt wat je lekker lijkt van de band en het personeel weet door de kleur op het bordje hoeveel het kost.

Dotonbori

Dotonbori 2

Dotonbori 3

Lopende band sushi

Kort na mijn lunch ging ik terug naar mijn hostel om even wat uit te rusten en zo kwam ik Christian tegen. Christian is half Nederlands en half Deens en woont tegenwoordig in Duitsland. Zijn vader komt toevallig uit Goes, dus hij verstaat een klein beetje Nederlands. In de avond besloot ik terug te gaan naar Dotonbori om ergens wat te eten en er waren nu nog meer mensen. Het lopen werd langzaamaan schoffelen en het duurde een tijdje voordat je ergens was. Uiteindelijk kwam ik uit bij een klein Japans barretje. Hier bestelde ik wat en na een klein uurtje ging ik weer terug richting mijn hostel. Ik maakte hier plannen met Christian om morgen de stad verder te herkennen. Kortom, morgen wordt weer een productief dagje!

Izakaya OsakaIzakaya Osaka 2Izakaya Osaka 3Dotonbori 5Dotonbori 6Dotonbori 7

1. Nick:
    18 april 2019
    Volgens mij ga jij je wel vermaken in Osaka