28. De hertenstad

19 april 2019 - Osaka, Japan

Nara is een populaire locatie onder de toeristen. Je kan hier veel mooie tempels vinden en daarnaast lopen er overal herten rond. Vooral dat laatste trekt veel toeristen. Je kan ook mooie wandelingen maken rondom Nara, maar Christian en ik besloten rond 12.00 richting Nara te gaan.

In Nara kwamen we eenrestaurant tegen met een leuk sfeertje. Het restaurant heeft Mellow Cafe en het viel ons op dat ze een mooie stenen pizza oven hadden. Ze gebruikten ook hout om het aan te steken en dat kan dus maar 1 ding betekenen, lekkere pizza’s. En we waren zeker niet teleurgesteld. De pizza smaakte goddelijk en ook het dessert was enorm lekker.

Mellow cafeMellow cafe 2

Mellow cafe 3

Het stadje Nara is vrij klein en de meeste bezienswaardigheden zijn allemaal op loopafstand. De eerste paar tempels die we tegen kwamen waren allemaal erg indrukwekkend, maar door de grote hoeveelheid toeristen besloten we niet naar binnen te gaan. We hebben natuurlijk wel genoeg foto’s van buiten af gemaakt zodat jullie het ook kunnen meemaken.

Nara 2Nara 3Nara 4Nara 6Nara 5Nara 7

Nara 8

Vlakbij de eerste paar tempels was het hertenpark. Het is erg speciaal om hier rond te lopen aangezien je de herten gewoon kunt aaien. Je kan ook speciale hertenkoekjes kopen en om te zeggen dat ze hier dol op zijn is een understatement. Zodra je een pak koekjes hebt gekocht, wordt je meteen omsingeld door een aantal herten. Sommige zijn best agressief want ik heb een paar herten mensen zien aanvallen. Ik moet er dan ook bij zeggen dat de meeste mensen het ook zelf uitlokken. Zo lang je rustig blijft en geen rare dingen doet, blijven de herten ook rustig. Ik raad jullie het zeker aan om hier naar toe te komen als je in Japan bent.

Nara 9Nara 10Nara 11Nara 12Nara 13Nara 14

Nara 15

Terwijl de herten nog aan het na genieten waren van de koekjes, liepen Christian en ik richting een paar andere tempels in Nara. En de toeristenstroom werd alleen maar groter hier. Schijnbaar was dit de echte trekpleister in Nara en dat kon ik wel begrijpen. De tempel was kolossaal en natuurlijk erg mooi. We besloten weer wat foto’s van buitenaf te maken en dat zorgde voor een paar leuke plaatjes.

Nara 16Nara 17

Nara 18

Rond 18.00 waren we weer in Osaka en we gingen gelijk door om ergens wat te eten. Iemand van het hostelpersoneel vroeg ons mee om wat curry te eten en naast ons ging ook Ray mee. Ray komt uit de Dominicaanse Republiek maar woont in Zwitserland voor zijn studie. Daarnaast komt hij regelmatig in Nederland en hij is zelfs een keer in Vlissingen geweest! Voor de rest van de avond hebben we gezellig wat gedronken en rondgelopen. Kortom, alweer een geslaagde dag!