25. De toegangspoort in zee

16 april 2019 - Hiroshima, Japan

Vandaag gaan we richting Miyajima. Een eilandje voor de kust van Hiroshima met jaarlijks meer bezoekers dan Disneyland! Erg toeristisch en je zal wellicht denken dat het over de top is. Ik kan je garanderen dat het alles behalve over de top is. Heel het eiland is prachtig, ondanks de duizenden toeristen die er rondlopen. Er zijn tal van activiteiten en die ga ik jullie vandaag laten zien. Maak je klaar voor een verhaal met veel foto’s. Hopelijk genieten jullie er net zo veel van als ik deed.

Miyajima staat bekend vanwege hun torii. Een torii is eigenlijk een toegangspoort tot een shrine. Vrij normaal in Japan, maar de torii op Miyajima staat in de zee. Vroeger bezochten veel Japanners de shrine via de zee en daarom staat de torii ook in de zee.

Miyajima

Miyajima 2

Miyajima 3Miyajima 4Miyajima 4Miyajima 5Miyajima 6Miyajima 7Miyajima 8Miyajima 9Miyajima 10Miyajima 11Miyajima 12

Miyajima 13

Na het bezoek van de torii en bijbehorende shrine besloot ik mijzelf klaar te maken voor een lange bergwandeling. Je kan richting de top van de berg gaan in Miyajima om te genieten van een prachtig uitzicht. Er is de optie om met de kabelbaan te gaan, maar ik had behoefte aan een uitdaging. Onderweg heb ik nog een paar leuke foto’s gemaakt.

Miyajima 14Miyajima 15Miyajima 16

Miyajima 17

Na ongeveer twee uur lopen, kwam ik eindelijk bij de top. Met verzuurde benen zet ik de laatste paar stappen om wat foto’s te maken en het is werkelijk waar prachtig. Ik denk dat ik jullie wel kan overtuigen met de volgende beelden.

Miyajima 18Miyajima 19Miyajima 20Miyajima 21Miyajima 22Miyajima 23Miyajima 24Miyajima 25Miyajima 26Miyajima 27Miyajima 28Miyajima 29Miyajima 30Miyajima 31

Miyajima 32

Na de lange bergtocht ging ik met de kabelbaan terug naar beneden. Inmiddels was het vloed op het eiland en stond de torii op de plek waar het hoort, in het water.

Miyajima 33

Miyajima 34

Toen ik eenmaal weer terug was in Hiroshima wist ik wat ik moest doen. Okonomiyaki eten. Okonomiyaki is een soort Japanse pannenkoek/pizza. Het is volgeladen met noedels, kool, bosui, spek, krokantje tempura stukjes, zeewier, ei en een krokant laagje deeg onderop. Het is behoorlijk vullend maar het is o zo lekker. Als je in Hiroshima bent, ga naar Okonomimura. Dat is een heel flatgebouw vol met restaurantjes die alleen maar okonomiyaki bereiden. Het is crimineel als je Hiroshima verlaat zonder dat je okonomiyaki hebt geprobeerd.

Okonomiyaki

1. Je ma:
    16 april 2019
    Geweldige foto's ; mooie beloning na je klim, en van die pannekoekjes wil ik wel het recept!
  2. Fabio:
    17 april 2019
    Super gaaf man, vergeet eigenlijk steeds te reageren maar ik volg je... Maar klein bedje jaloers man klein beetje