2. Eerste echte dag in Tokyo

24 maart 2019 - Adachi, Japan

De dag begon redelijk goed, ondanks ik maar drie uur heb geslapen. Ik kon met Maxime, mijn kamergenoot, mee naar Ueno. Ueno is een gebied binnen Tokyo en daar gingen ze verschillende dingen bezoeken. Alleen Maxime spreekt zowel Frans als Engels en er gingen alleen maar franstalige mensen mee. Gelukkig kwam ik twee andere mensen in de metro tegen, Jones en Jesse. Twee Amerikanen die naar een park gingen om de kersenbloesem te bekijken en daarna gingen ze door naar de Pokemon store. Ik besloot om met hun mee te gaan, omdat ik simpelweg geen zin had om de hele dag naar franssprekende mensen te luisteren.

De kersenbloesem in het park viel een beetje tegen omdat de meeste bloemen nog in knop waren. Toch waren er nog een paar mooie plaatjes te schieten.

Kersenbloesem Haruyuku

Na het park gingen we door naar de Pokemon store en het was een gekkenhuis. De lijn naar de kassa begon buiten de winkel terwijl er twaalf kassa’s open waren. De spullen die je kon kopen waren erg leuk, maar de lange rij was een flinke afknapper. We hadden inmiddels wat honger gekregen en besloten daarom naar Shibuya te gaan. Shibuya is een populair gebied binnen Tokyo vanwege het eten en de wereldberoemde oversteekplaats. Wij gingen dit keer voor het eten en gingen door naar Genki Sushi. Je besteld via een Ipad en daarna wordt het naar je toegebracht via een robot die recht voor je neus stopt. Het is vrij goedkoop en de kwaliteit-prijsverhouding is erg goed. Daarom is het ook erg populair onder de Japanners zelf.

Genki Sushi

In de avond had ik toch nog wat honger en ging ik samen met Maxime weer op pad om wat lekker eten te scoren. Deze keer stranden we bij een currywinkel. Go Go Curry is een bekende restaurantketen binnen Japan en ook hier is het vrij goedkoop. Voor 900 Yen, ongeveer €7,50, heb je al een bord vol met curry, rijst en een gefrituurd stuk vlees. De smaak is goed, alleen je kan er al vrij snel genoeg van hebben. Het is daarom ook geen slecht idee om er iets naast bij te bestellen, zoals wat groenten, ingelegde gember of wat chilipeper.

Go Go Curry!

Na een drukke dag besloot ik voor mijzelf om de volgende dag naar the Imperial Palace te gaan in centrum Tokyo. Ik heb eindelijk internet geregeld op mijn telefoon en hierdoor kan ik precies opzoeken welke metrolijn ik moet pakken om daar te komen. Daarnaast heb ik ook een kaligrafie workshop morgen en misschien ontmoet ik daar wel mensen die met mij mee willen naar the Imperial Palace.