3. Begin van de echte ervaringen

25 maart 2019 - Adachi, Japan

De dag begon met de workshop kaligrafie. Hier kregen wij les van een echte professional. Het maken van Japanse karakters is lastiger dan het lijkt. Je moet je houden aan bepaalde volgorde en sommige lijnen zijn bijzonder moeilijk om mooi te schrijven. Het woord dat ik heb geschreven is ‘ Hoop’ en de kriebeltjes aan de rechterkant moet mijn naam voorstellen in het Japans. Tijdens de workshop kwam ik Marco tegen, een gozer uit Zwitserland, en hij was nog een beetje zoekende. Hij wilde graag meer zien van Tokyo, maar is er nog niet aan toegekomen. Ik vroeg of hij mee wilde gaan naar het paleis en hij wilde graag mee. Jesse en Jones, de twee Amerikanen van gisteren, gingen ook nog mee. Op de valreep kwam er ook nog een Zuid-Koreaan, Linda, aanstrompelen die ook nog genoeg energie had om mee te gaan.

Kaligrafie workshop

Het paleis zelf was erg indrukwekkend. Het was eigenlijk meer een tuin met wat gebouwtjes dan een paleis. Als nog is het enorm mooi en indrukwekkend om te zien. Een echte aanrader!

Imperial Palace 4Imperial Palace 3

Imperial Palace 5

Na het paleis gingen we meteen door naar Shibuya. Hier bekeken wij de Shibuya crossing van bovenaf en konden we de chaos wat zich beneden afspeelde goed zien. Hierna gingen we natuurlijk weer sushi eten bij Genki Sushi.

Shibuya Crossing

Na de crossing kwamen we aan de praat met een paar lokale mensen. Zij gaven enkele plaatsen aan waar we sowieso heen moesten gaan en 1 daarvan was Nakameguro. Wat we daar zagen was adembenemend. De lantaarns en de bloemen combineerde zo mooi met elkaar en je bleef maar foto’s maken. Ik heb er een paar tussenuit gepikt, maar ik kan er nog tientallen laten zien.

Nakameguro 5Nakameguro 6Nakameguro 4Nakameguro 2Nakameguro 3Nakameguro 1

Aan het eind van een geslaagde dag maakte we nog even snel een groepsfoto bij de mooie omgeving.

De groep

Van links naar rechts: Marco, Jesse, Linda, Jones en Swini. Kortom, deze dag is enorm geslaagd. Helaas vertrekken drie mensen van de groep deze week al. Gelukkig blijft Marco nog voor een tijdje en hij heeft ook aangegeven dat hij graag mee wil gaan naar mijn volgende stop Mount Fuji. Maar dat is pas later deze week. Morgen staat er iets anders op de planning, namelijk Tsukiji Fish Market!

1. Ciel:
    24 maart 2019
    Mooie foto’s! Leuk dat je een groepje hebt waarmee je deze dingen ging doen :) benieuwd naar je volgende verhaal!!
  2. Je ma:
    25 maart 2019
    Supermooie foto's kerel, en we face-timen weer😙😙
  3. Amos:
    25 maart 2019
    je maakt daar wel al snel aansluiting met andere reizigers. Leuk voor je
  4. Tante Cobi:
    25 maart 2019
    Al veel gedaan zeg, ziet er mooi uit