15. Kamakura, het Kyoto van het Oosten

6 april 2019 - Kamakura, Japan

Kamakura wordt soms vergeleken met Kyoto omdat ze veel op elkaar lijken. Veel tempels, een bamboo bos en een leuk centrum. Na Hakone reisde ik weer samen met Jamie om deze keer Kamakura onder de loep te nemen. De reis van Hakone naar Kamakura duurde slechts anderhalf uur dus het is goed te doen!

Ons gasthuis was niet erg centraal gelegen en hierdoor moesten we ongeveer 40 minuten lopen voordat we er waren. We hebben snel onze baggage gedropt en zijn toen weer 40 minuten terug gelopen om the Great Buddha of Kamakura te zien. Het standbeeld is vrij indrukwekkend, maar enorm populair onder de toeristen. Ik probeer altijd foto’s te maken waar geen andere mensen op staan, maar dat was hier een echte uitdaging. De aanhouder wint en dat is ook hier het geval. Naast het standbeeld is er niet gek veel te doen. Je komt er echt puur voor de Buddha en niks anders.

Kotuko-in

Kotoku-in 2

Kotoku-in 3

Na een kort bezoek aan de boeddhistische tempel gingen we rechtstreeks door naar het bamboo bos. Het is ongeveer een uur lopen vanaf de tempel en onderweg zijn we nog even gestopt om een ander Japans gerecht aan de tand te voelen, tonkatsu. Tonkatsu is een gepaneerd stuk varkensvlees. Het wordt vers gepaneerd en daarna gefrituurd. Bij de tonkatsu kregen we een kom rijst, een soepje en een salade van rauwe kool. Erg smakelijk en je kan het gemakkelijk in Nederland maken. En als je het wil klaarmaken, laat mij het weten, ik help je er graag bij.

Tonkatsu

Na de korte break gingen we verder met onze tocht naar het bamboo bos. Het bamboo bos is niet heel groot, je bent er ongeveer een halfuurtje mee bezig (als je je tijd neemt), maar het is wel erg indrukwekkend. Ik heb veel foto’s gemaakt van deze plek en hier heb je ze allemaal op een rijtje.

Hokukuji Bamboo ForestHokukuji Bamboo Forest 2

Hokukuji Bamboo Forest 3

Hokukuji Bamboo Forest 4Hokukuji Bamboo Forest 5Hokukuji Bamboo Forest 6Hokukuji Bamboo Forest 7Hokukuji Bamboo Forest 8Hokukuji Bamboo Forest 9Hokukuji Bamboo Forest 10

Hokukuji Bamboo Forest 11

Hokukuji Bamboo Forest 12Hokukuji Bamboo Forest 13Hokukuji Bamboo Forest 13Hokukuji Bamboo Forest 14Hokukuji Bamboo Forest 15Hokukuji Bamboo Forest 16Hokukuji Bamboo Forest 17

Hokukuji Bamboo Forest 18

Na een vermoeiende dag kwamen Jamie en ik totaal uitgeput aan bij onze gasthuis. We hadden nog snel wat biertjes gehaald, want na vanavond gaan we allebei een andere kant op. Jamie gaat richting Fuji en ik richting Nikko, een stad op ongeveer twee uur afstand van Tokyo. Er waren veel gasten en het personeel was erg vriendelijk. Een van de personeelsleden ging zelfs op een Shamisen spelen, een Japans snaarinstrument. Dit maakte de avond helemaal compleet. Iets wat ik nooit meer ga vergeten.

1. Je ma:
    6 april 2019
    Wat een mooie en gezellige afsluitavond dan