14. 1 dag is niet genoeg

5 april 2019 - Hakone, Japan

In de ochtend vertrokken ik en Jamie, na een slechte nacht bij onze hostel, naar Hakone. En ik kijk hier erg naar uit. Van verschillende mensen heb ik te horen gekregen dat Hakone een plek is waar je naartoe moet gaan als je in Japan bent. Er zijn mooie bergen, je kan Mt. Fuji aanschouwen, je kan een rondvaart maken en er zijn onsens (heetwaterbronnen!). Ik kan niet wachten!

Als je in Odawara aankomt, een stad 10km op afstand van Hakone, zie je al de stroom van toeristen. Het is hier enorm druk. Dit merk je meteen terug in de trein, want het zat net zoals een NS-trein bomvol. Maar goed, na een kleine 40 minuten reizen kwamen we eindelijk aan in Hakone. De treinreis zelf is al een hele avontuur, want je reist recht door de natuur heen. Helaas kon ik er geen foto’s van maken, aangezien de hele trein vol zat met reizigers.

Na een kleine pitstop voor wat eten, trokken Jamie en ik meteen door naar de top van de berg. Dit ging via kabelbaan en ook dit is weer indrukwekkend. Dit soort landschap hebben wij niet in Nederland en dat maakt het voor mij erg bijzonder. Je kon zelfs Mt. Fuji zien tijdens de rit!

Soba noedels en tempura

HakoneHakone - Mt. Fuji 2

Hakone - Mt. Fuji

Eenmaal aangekomen bovenop de berg stond er een enorm meer op ons te wachten. Ik wilde graag betalen voor een rondvaart, maar aangezien Jamie snel zeeziek wordt hebben we besloten dit niet te doen. We gingen een kleine tocht door de bergen maken, maar dit viel eigenlijk een beetje tegen. De route was vrij klein en er was niet heel veel te zien. Het meer was de echte trekpleister en dat kan je op de onderstaande foto’s wel zien. Ik heb ook nog een paar foto’s van onze ‘bergtocht’.

Hakone 2Hakone 3Hakone 4

Hakone 5

Hakone 6Hakone 7

Hakone 8

Op onze weg terug gingen Jamie en ik nog de andere stops bekijken. 1 van de stops was bij een plek waar je sulfur naar boven zag komen. Vrij indrukwekkend en ook hier had je weer een mooi uitzicht over de bergachtige omgeving.

Hakone 9Hakone 10

Hakone 11

Na een drukke dag ging ik terug naar mijn hostel en Jamie naar de zijne. We hadden helaas een ander hostel geboekt, maar dit bleek niet zo erg te zijn voor mij. Mijn hostel was perfect. Er waren onsens, een bar, lekker eten, gezellige mensen en een goed bed. Zeker de onsen was enorm populair onder de gasten. Het is een privebad, dus je hebt het bad voor je alleen. Dit betekende een lange wachttijd. Ik kwam rond 18.00 binnen en ik kon pas rond 22.00 er gebruik van maken. Maar dit was zeker het wachten waard. Het water is rond de 40-42 graden en het komt rechtstreeks uit de bergen. Daarna wordt het door een aantal machines gefilterd en opgewarmd zodat de gasten er van kunnen genieten. Ik genoot er met volle teugen van en ik weet zeker dat ik tijdens mijn reis nog een paar onsens ga bezoeken. Na een relaxend bezoek aan de onsen stond het bed op mij te wachten. En deze keer in Japanse stijl!

Onsen Guest House HAKONE TENTOnsen Guest House HAKONE TENT 2

1. Je ma:
    6 april 2019
    Een mooie tocht geweest en hele mooie foto's prachtig!