13. Nagoya, de stad van verrassingen

4 april 2019 - Nagoya, Japan

Na lang wikken en wegen besloot ik uiteindelijk naar Nagoya te gaan. Ik zie dit meer als tussenstop voor mijn weg richting Hakone, maar er zijn toch een paar bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bezoeken. Jamie besloot met mij mee te gaan, maar Marco wilde graag richting Kyoto gaan om de kersenbloesems te bekijken. We lost a good one today.

Takayama - Nagoya

Eenmaal aangekomen in Nagoya, na ongeveer twee uur reizen, dropten we onze spullen af bij het hostel. Het hostel zag er vrij karig uit en zeker niet de kwaliteit die ik tot nu toe gewend ben van de hostels in Japan. De bedden waren erg klein en niet al te schoon en de toileten waren ook niet goed onderhouden. Gelukkig heb ik maar voor een nachtje geboekt.

Hostel Wasabi

Na een vlugge lunchstop bij de Ichiran, grootste ramenketen in Japan, gingen we rechtstreeks door naar Midland Square. Midland Square is een grote wolkenkrabber die de bovenste verdiepingen beschikbaar stelt voor toeristen. Zo kan je de gehele stad bekijken en het was indrukwekkend. Het is alleen vrij prijzig, 750 yen (€6), en na enkele minuten heb je het wel gezien.

Ichiran RamenMidland SquareMidland Square 2

Midland Square 3

Nagoya Castle is een van de hoogtepunten van de stad en ik had van meerdere mensen gehoord dat het eigenlijk een beetje tegenvalt. Maar ik kan bevestigen dat dit totaal niet klopt, zeker niet tijdens het kersenbloesemseizoen. Alle bomen waren mooi in bloei en ook het kasteel was erg mooi. Alle kamers hadden verschillende beschilderingen en waren bedoeld voor speciale gasten of vrienden van de Shogun, de militaire leider van Japan.

Nagoya CastleNagoya Castle 2Nagoya Castle 3Nagoya Castle 4Nagoya Castle 5

Nagoya Castle 6

Nagoya Castle 7Nagoya Castle 8Nagoya Castle 9Nagoya Castle 10Nagoya Castle 11Nagoya Castle 12Nagoya Castle 13Nagoya Castle 14Nagoya Castle 15Nagoya Castle 16

Nagoya Castle 17

Om het nachtleven van Nagoya beetje te verkennen, besloten Jamie en ik wat te gaan in het centrum van Nagoya. Er waren aardig wat Irish bars in de buurt en daarom besloten we daar wat te drinken. Cheers!

Nagoya uitgaansleven

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Je ma:
    4 april 2019
    Die kersenbloesems..en orachtige foto's !!