11. De reis tussen de bergen

2 april 2019 - Takayama, Japan

De dag begon vrij brak. Ik had last van mijn kater die ik vorige nacht heb veroorzaakt. De weg naar de douche was een lastige maar ik wist het zonder kleerscheuren te bereiken, aangezien ik deze niet aan had. Na een douche en uitrustperiode op de bank was ik klaar voor de reis richting Takayama. Jamie’s volgende stop was ook Takayama en daarom besloot hij met mij en Marco mee te reizen. Terwijl ik nog een kleine kater had, wist ik voor jullie toch nog een paar mooie kiekjes te maken van de reis daarnaar toe.

Kanazawa - TakayamaKanazawa - Takayama 2Kanazawa - Takayama 3

Kanazawa - Takayama 4

Na een kleine twee uur reizen kwamen we aan in Takayama. En het sneeuwde. Aangezien ik geen winterjas bij me had of waterdichte schoenen was ik hier niet heel blij mee. De tocht naar de hostel was gelukkig geen lange tocht. Mijn hostel ligt op ongeveer 200 meter van het station en ziet er allemaal vrij verzorgd uit. Alles is netjes onderhouden en er zijn veel reizigers. Ik denk dat ik het hier wel naar mijn zin ga hebben. Ik heb ook nog ff snel een foto gemaakt van mijn slaapplek.

Relax Hostel

Terwijl onze spullen in het hostel liggen, besloten we het oude gedeelte van de stad op te zoeken. Takayama is vrij populair onder de toeristen en dit viel meteen op. Er zijn veel grote groepen van vooral wat oudere mensen die massaal rondtrekken. Toen de kudde eenmaal was vertrokken was ik vrij om een paar leuke plaatjes te maken. Vergeet niet om de beschrijvingen te checken onder het kopje foto’s.

TakayamaTakayama 2Takayama 3Takayama 4Takayama 5Takayama 6Takayama 7Takayama 8

Takayama 9

Voor de rest van de avond heb ik in het hostel doorgebracht. Ik moest even uitkateren en ik ben van plan om maar vroeg mijn bed in te gaan. Aan het eind van de avond kwamen we nog Jasmien tegen, een Duitse. Aangezien het wel klikte, besloot ze morgen met ons mee te reizen naar Shirakawago. Een Japans dorp met oude Japanse huizen. En, natuurlijk, ze geven nog meer sneeuw af voor morgen. Dit kan voor mooie foto’s zorgen.