10. Tony & Momo

1 april 2019 - Kanazawa, Japan

De dag begon vrij rustig. Ik had niet echt een idee wat ik ging doen op mijn laatste dag in Kanazawa. Marco en ik besloten gewoon wat te gaan lopen en de rustige straatjes te ontdekken. Omdat het slecht weer was en we wat honger kregen besloten een restaurant binnen te lopen zonder te weten wat het was. Het bleek een sushibar te zijn waar veel locals aan het lunchen waren. Ik besloot om het omakase menu te bestellen. Omakase is de keuze van de chef en dan zit je altijd wel goed. De sushi was verrassend goed en zeer mals. Elk stukje vis smolt in je mond en er zaten ook een paar gewaagde tussen. Zoals eentje met een lever van een vis en zeeslak. Beide smaakte goed alleen weet ik niet of ik ze ook een tweede keer zou bestellen. Hieronder heb ik een foto van hun businesskaartje mocht je daar een keer willen eten. Het is wat aan de dure kant, ongeveer 5000 yen (€40), maar het is het zeker waard.

Kanazawa Syouzushi

Hierna gingen we door met lopen en kwamen we uiteindelijk uit bij een moderne kunst musuem. Aangezien ik niet veel interesse heb in moderne kunst liet ik Marco achter en besloot ik terug te gaan naar het hostel. Onderweg kwam ik nog een leuke wandelroute tegen en heb ik nog wat fotos hiervan gemaakt.

Kanazawa wandeltochtKanazawa wandeltocht 2Kanazawa wandeltocht 3

Kanazawa wandeltocht 4

Eenmaal aangekomen bij het hostel kwam ik Jamie tegen. Jamie is een Duitser met Engelse ouders. Officieel is hij geboren in Liverpool, maar hij woont al sinds zijn derde in Duitsland. Maar dankzij zijn ouders heeft die wel een mooi Liverpools accent. Aangezien het al laat werd, besloten we om restaurant in de buurt te vinden. Marco kwam ondertussen terug van zijn musuembezoek en besloot ook mee te gaan.

Veel tentjes waren al dicht, maar er was eentje open die ons allemaal meteen opviel. Een klein restaurantje genaamd 'The Cottage'. We werden meteen hartelijk ontvangen door de gastvrouw, Momo. Ondanks dat het klein was het er erg gezellig. Dit kwam omdat Tony, de chef, en Momo continu aan het praten waren met de gasten. Het was een iers/italiaans restaurant en het eten was erg lekker. Alles is er vers gemaakt en ze werken uitsluitend met lokale producten. Rond 21.30 waren alle gasten vertrokken, behalve wij drie. En dit was het begin van een memorabele avond.

We kwamen aan de praat met Momo en Tony en het klikte meteen. Momo is niet een typische Japanse vrouw aangezien ze vrij excentriek is. Er werden leuke verhalen gedeeld en ook verschillende ervaringen. Dankzij de gezellige sfeer bleef Momo en Tony maar aanzetten met whiskey, bier en allerlei shotjes waarvan ik de naam allang ben vergeten. Normaal gesproken sluit het restaurant rond 21.30, maar wij vertrokken pas rond 02.00. In de tussentijd waren we allemaal behoorlijk dronken door de vele gratis drankjes.

Ik raad jullie allemaal aan om sowieso een keer dit restaurantje te bezoeken. Ik heb het nog nooit zo erg naar mijn zin gehad in een restaurant. Tony en Momo zijn fantastische mensen die vol van het leven genieten en hierdoor klikte het meteen tussen mij, Marco en Jamie omdat we dat ook doen, maar dan middel van reizen. Naast de vele gratis drankjes is het eten ook verrukkelijk. Kortom, een fantastiche avond die ik nooit meer ga vergeten! Bedankt Tony en Momo!

The CottageThe Cottage 4The Cottage 2The Cottage 5The Cottage 3