39. Rustig dagje shoppen in Tokyo

30 april 2019 - Adachi, Japan

De titel geeft het misschien al weg, maar ik heb vandaag niet heel veel gedaan. Gisteravond had ik eigenlijk met Ricardo, een Italiaan, afgesproken om naar Mount Fuji te gaan, maar het weer zat erg tegen. We besloten dit te cancellen en richting Ameyoko Market te gaan, een dagelijkse markt waar je van alles en nog wat kan doen. Je kan hier goed kleren en tassen/koffers kopen, maar er is ook een heel district aan restaurants. Zo hadden Ricardo en ik gegrilde paling over rijst gegeten als ontbijt/lunch en dat was enorm lekker.

Ameyoko Market

Ameyoko Market 2

Na Ameyoko Market wilde Ricardo graag naar Yanaka Ginza gaan, omdat je daar heel leuke souvenirs kan scoren. We besloten daarnaar toe te lopen en we gingen recht door het Ueno Park, wat bijzonder druk was tijdens de gouden week. De rij voor de dierentuin was enkele honderden mensen groot en je zag door de mensen het park bijna niet meer. Eenmaal uit de drukte kwamen we al vrij snel in Yanaka en dit oude district is erg leuk om doorheen te lopen. Het is overal vrij smal, maar de inrichting van deze buurt is erg leuk ingericht. Zeker de moeite waard om hier een keer rond te lopen.

Na Yanaka gingen we door naar Asakusa voor de laatste dingetjes, zoals sake en eetstokjes, en hierna maakten we ons klaar voor de reis terug richting het hostel. De metro’s zitten overal tijdens de gouden week en we voelden ons net vissen in een net. Je hoeft je geen zorgen te maken als je je nergens aan kan vast houden, want de zee van mensen houdt je wel tegen.

In het hostel kwam ik weer Kiki-san en Maxime tegen en omdat ik nog niet veel heb gegeten vandaag besloot ik samen met Maxime Shinichiro en Sebas op te zoeken in een yakiniku restaurant. Shinichiro woont als het ware in het Emblem Hostel en is erg aardig. Hij kan een beetje Engels, dus het is leuk om met hem een praatje te houden. De avond ging lang door en de ene schaal met Wagyuvlees na de ander bleef maar binnen komen. Na een tijdje zat ik bomvol en aan het eind van de avond vroeg Shinichiro of ik zin had om mee te gaan naar Yokohama morgen, de op 1 na grootste stad van Japan. Aangezien ik nog geen plannen had, zei ik meteen ja. Geen idee wat we gaan doen, maar Shinichiro is van plan om een auto te huren en mij en Sebas daar heen te rijden. Oftewel, het zal vast een leuke dag worden!