38. Nakizumo Crying Baby Festival

29 april 2019 - Adachi, Japan

Vandaag had ik het plan om naar huilende babys te kijken en te luisteren. Klinkt misschien heel raar, en dat is het eigenlijk ook, maar het het wordt nog gekker. Sumoworstelaars gaan deze babys laten huilen. Maar waarom eigenlijk? Sumoworstelaars zijn een soort van heilig in Japan en daarnaast geloven veel Japanners er in dat kinderen snel en sterk groeien als ze veel huilen. Ik ging samen met Kiki-San, Siegmar, Maxime en een Canadees waarvan ik helaas de naam ben vergeten. Het was erg grappig om te zien, want de show er om heen is heel speciaal en mooi uitgevoerd. Maar na 5 rondes heb je het wel gezien. Er waren in totaal zo’n 40 babys per sessie en er zijn 2 sessies, 1 in de ochtend en middag.

Nakizumo Crying Baby FestivalNakizumo Crying Baby Festival 2Nakizumo Crying Baby Festival 3Nakizumo Crying Baby Festival 4

Oprichter Asakusa

Na al dat gehuil kregen Siegmar en ik honger, dus besloten we Kiki-San en de andere achter te laten voor een bezoekje aan een restaurant. We gingen naar een Japanse bbq en daar hebben we aardig wat wagyu en andere groentes gegeten.

Yakiniku Asakusa

Na het eten gingen we richting Akahibara om nog een keer te kijken naar alle figurines. Siegmar wilde er nog een paar kopen, maar wist nog niet zeker welke. Na een lang onderzoek heeft hij uiteindelijk niks gekocht, omdat hij te veel zat te twijfelen. Na een lange middag gingen we nog even een paar pilsjes drinken bij een Ierse bar gedurende happy hour. Na wat biertjes pakten we de metro richting het hostel, waar ik de rest van de avond Formule 1 heb gekeken samen met Kiki-San. Kortom, nogmaals een geslaagde dag, ben benieuwd wat morgen brengt!

Formula 1

1. Nick:
    30 april 2019
    ''Na al dat gehuil kregen Siegmar en ik honger''
    - Sytze Posthumus