20. Een zieke reis, letterlijk en figuurlijk

11 april 2019 - Fukuoka, Japan

Ik vond het gedurende de nacht in Nagano al koud en tot mijn verbazing lag er een dik pak sneeuw voor de deur. Schijnbaar heeft het de hele nacht gesneeuwd en dit ging vrolijk verder in de ochtend. Dit kwam eigenlijk mooi uit, want dit is de dag dat ik naar het zuiden ga. In Fukuoka zijn de temperaturen veel aangenamer en meer lente-achtig. Hieronder heb je een overzicht van mijn reistraject met de shinkansen, de hogesnelheidstrein.

Nagano - Fukuoka 6

De sneeuw zorgde wel voor een aantal mooie uitzichten en foto’s tijdens mijn reis. Tijdens de reis ging ik mij steeds beroerder voelen en hier baalde ik erg van. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk te slapen tijdens de reis, maar dit lukte niet altijd.

Nagano - FukuokaNagano - Fukuoka 2Nagano - Fukuoka 3Nagano - Fukuoka 4

Nagano - Fukuoka 5

Na een kleine zeven uur reizen kwam ik eindelijk aan in Fukuoka. Fukuoka is vrij moderne stad en het is toch redelijk rustig ondanks de hoeveelheid mensen. Fukuoka bestaat eigenlijk uit twee steden, namelijk Fukuoka en Hakata. Hakata is het oudste gedeelte van de stad en zo heet dit deel van de stad nog steeds. Het nieuwe gedeelte draagt de naam Fukuoka. Het hostel was ongeveer 20 minuten lopen vanaf het station, wat vrij centraal is gelegen. Tijdens het lopen merkte ik dat er continu vliegtuigen vrij laag over mij heen vlogen. Dit komt omdat de luchthaven van Fukuoka tegen de stad aanligt. Best een indrukwekkend uitzicht!

Mijn hostel heeft een aparte mascotte, een kat-astronaut, maar voor de rest ziet het hier keurig uit. Alles is netjes onderhouden en ook vrij schoon. Zeker 1 van de betere hostels waar ik tot nu toe ben geweest. Op dit moment voelde ik mij erg beroerd en hierdoor besloot ik het personeel meteen maar te vragen waar ik kan kopen voor mijn verkoudheid. Ze raden een soort vitamine C drankje aan die je bij de supermarkt kan kopen. Hopelijk werkt dit.

WeBase Hostel Fukuoka

Mitavientjes

Terwijl ik aan het chillen was in de lounge area kwam ik een Duitser genaamd Harald tegen. Hij heeft zo’n beetje dezelfde interesses die ik heb, dus daarom klikte het meteen. Hij houdt van gamen en ik houd van gamen en we speelden ook nog eens dezelfde games! Morgen is het de bedoeling dat we samen naar de foodtrucks gaan die hier langs de rivier staan. Tenminste dat hoop ik, want op het moment voel ik mij nog steeds erg slecht. Misschien doet een nachtrust en het toverdrankje mij goed. We gaan het zien!

1. Henk Davidse:
    Beterschap Sytze!
  2. Je ma:
    11 april 2019
    Beterschap en de foodtrucks met de groentjes opzoeken😉
  3. Amos:
    Beterschap en blijven genieten
  4. Jeff:
    11 april 2019
    Hopen dat de c1000 werkt!