22. Nagasaki

13 april 2019 - Nagasaki, Japan

Ik vertrok vrij laat vanuit Fukuoka, omdat ik toch de enige rust nodig had. Ik was nog niet helemaal hersteld van mijn verkoudheid/griep dus ik besloot nogmaals om het rustig aan te doen. Terwijl ik op mijn trein stond te wachten op het station in Fukuoka kwam ik opeens een knal oranje trein tegen met een opvallende tekst. Even later realiseerde ik me dat dit mijn trein is!

Huis Ten Bosch

Schijnbaar is Huis Ten Bosch een attractiepark met een Nederlands tintje. Er zijn huizen gebouwd in de oude Nederlandse stijl en er zijn ook kanalen aangelegd. Misschien een leuk idee om dat morgen te bezoeken. Toen ik eenmaal aankwam in Nagasaki zocht ik meteen mijn hostel op om daar mijn spullen te droppen. Het is een klein hosteltje met 5 kamers. Alles ziet er extreem netjes uit en de eigenaren zijn erg vriendelijk.

Route - Cafe en petit hostel

Mijn eerste stop in Nagasaki was het atoombommuseum. Wat je daar te zien krijgt is erg indrukwekkend. Je ziet de schade die de atoombom heeft aangericht en ook de nasleep. Je ziet mensen met vreselijke verwondingen om te laten zien dat dit nooit meer mag gebeuren. Zeker een aanrader als je ooit in Nagasaki bent. Je krijgt veel informatie en ze gaan heel diep in op wat er precies is gebeurd.

Hierna besloot ik richting Chinatown te gaan, maar dit viel enorm tegen. Het waren maar twee kleine straten en ik was binnen tien minuten alweer weg. Omdat het toch al relatief laat werd ging ik terug richting het hostel om daar even te chillen. Ik besloot meteen de eigenares te vragen of zij een restaurant kan aanbevelen. Ze raadde mij om een lokaal restaurantje te bezoeken en om champon te vragen, een lokaal gerecht. Het is een soort vissoep met noedels, gegrilld vlees, garnalen, octopus, kool en van alles en nog wat. Erg voedzaam en goedkoop.

Chinatown Nagasaki

Ik liep een random restaurant in en het restaurant had geen Engels menu. Het was net alsof ik een examen deed waarvan ik niks wist. Lukraak gokken. Ik vroeg om de champon en dat hadden ze gelukkig. Ik gokte op een paar dingetjes en het bleek gefrituurde octopus en gegrillde vis te zijn. Alles was erg lekker en ik kwam ook nog aan de praat met wat lokale mensen. Ik heb de gehele avond gratis gedronken en een beetje gebroken Engels zitten praten. Erg gezellig!

Champon

Rond een uurtje of acht ging ik terug richting mijn hostel en daar kwam ik een Schot tegen. En ja natuurlijk, hij had een fles whiskey bij zich die hij niet alleen ging opdrinken. Hij gaf mij een goed gevulde glas whiskey en even later kwamen er ook nog een Rus en een paar Duitsers erbij. De fles is op gegaan en ik ging met een goede slaapmuts richting bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade