9. Omicho Market & Kenroku-en

31 maart 2019 - Kanazawa, Japan

Na een goede nachtrust kwam ik in de ochtend aan de praat met een Argentijnse genaamd, Luppe. Ook zij maakt een rondreis door Japan en heeft al veel van de wereld gezien. Ze komt voornamelijk voor de natuur hier en wilt graag weten hoe de Japanners het dagelijkse leven doorkomen. Ik besloot haar mee te vragen of ze met Marco en mij de stad te verkennen en dit leek haar erg leuk! Helaas was het vandaag erg koud (8 graden) en heeft het de hele dag geregend. Niet bepaald ideaal wandelweer. Hieronder heb ik nog snel een foto gemaakt van mijn slaapplek. Het is een soort capsulehotel, dus je hoort iedereen. Ik ben een vrij lichte slaper, dus het is niet bepaald ideaal.

Blue Hour Kanazawa

Omicho Market is de plaatselijke vismarkt van Kanazawa. Kanazawa haalt haar vis elke dag vers uit de oceaan. Je merkt dat de locals hier enorm trots op zijn en graag hier over praten. Je kan hier letterlijk alles kopen en zoals je misschien al had verwacht, leverde dit een aantal leuke foto’s op.

Omicho MarketOmicho Market 2Omicho Market 3Omicho Market 4

Omicho Market 5

Omicho Market 6Omicho Market 7Omicho Market 8

Omicho Market 9

Na de vismarkt kwam de groep uit bij een authentiek Japans huisje genaamd Ryokuchi. Ryokuchi is een huis wat vroeger in het bezit was een Japanse advocaat. Uiteindelijk is het in de familie gebleven en hebben ze het openbaar gemaakt. Het is leuk om hier even de tijd door te brengen en om de kleine details te vinden in het bouwwerk. Mocht je nog meer foto’s  willen zien van dit bijzonder huisje, laat het mij weten en dan app ik ze door!

Authentiek Japans HuisAuthentiek Japans Huis 2Authentiek Japans Huis 3

Authentiek Japans Huis 4

Kanazawa Castle ligt vlakbij Ryokuchi en stamt uit 1583. Het is meerdere keren afgebrand en daarom zijn ze nog steeds bezig met het restaureren van het kasteel. Ze zijn aardig op weg en wat de restaureurs tot nu toe hebben gedaan ziet er verbluffend uit. Naast het kasteel zelf is er ook een prachtige tuin waar je makkelijk de tijd even kan vergeten.

Kanazawa CastleKanazawa Castle 4

Kanazawa Castle 3

Op ongeveer 10 minuutjes van het kasteel vandaan ligt de prachtige tuin genaamd Kenroku-en. Dis was the eyecatcher of the day. Vooral in de regen ziet het er bijzonder mooi uit en door de regen waren er niet al te veel toeristen. Ideaal om goede foto’s te maken! De tuin is enorm goed onderhouden en daarom is het bezoekje aan deze tuin een unieke ervaring. Zeker een must see als je in de buurt van Kanazawa bent! Ik heb veel foto’s gemaakt en hieronder zie je mijn favorieten. Mocht je er geen genoeg van krijgen, kan je mij altijd een appje sturen en stuur ik er nog een stuk of 50 door ;)

Kenroku-enKenroku-en 2Kenroku-en 3Kenroku-en 4Kenroku-en 5Kenroku-en 6Kenroku-en 7Kenroku-en 8Kenroku-en 9Kenroku-en 10Kenroku-en 11

Kenroku-en 12

Bij een geslaagde dag hoort lekker eten. Marco en ik kwamen een druk Chinees restaurant tegen die vol zat met locals. Het rook er heerlijk en daarom besloten we hier te gaan eten. We hadden geroerbakte groente, rundvleesdumplings, krokant gebakken varkensvlees en karbonaatjes. De groente smaakte erg goed, er zat aardig veel knoflook in en dat vind ik totaal niet erg. De dumplings waren enorm lekker met hun huisgemaakte hete saus. Het varkensvlees viel een beetje tegen. Het vlees was iets te droog en te zoet voor mijn smaak, maar zeker niet vies. De karbonaatjes waren goed gebakken en het was goed gekruid. Vanavond is het voor mij de taak om te kijken waar ik na Kanazawa heen ga. Het weer wordt er de komende dagen niet beter op, dus het is even kijken wat ik wil en of er nog bedden vrij zijn in de populaire hostels.