31. Een luie dag

22 april 2019 - Kioto, Japan

Zoals je al van de titel kan afleiden, heb ik vandaag bijzonder weinig uitgevoerd. Na een goede nachtrust stond ik vroeg op om te douchen en mijn tas in te pakken. Rond een uurtje of 11 checkte ik uit en daarna ging ik samen met Christian op at om weer bij onze favoriete ramenspot te eten. Hierna gingen we meteen door richting het Hardrock cafe want Christian wilde hier graag heen gaan. Hij spaart de pins en hij had er nog geen van Osaka. Terwijl ik daar was heb ik ook nog wat dingetjes gekocht.

Rond 14.00 kwamen we terug bij het hostel en daar heb ik nog even uitgerust. Het is ondertussen 25 graden in Osaka en het is erg benauwd. In Kyoto zal het niet veel anders zijn, dus ik heb besloten om morgen overdag niet te veel naar buiten te gaan en pas in de avond iets te gaan ondernemen. Maar goed, eerst moeten we natuurlijk naar Kyoto gaan. De rit van Osaka naar Kyoto duurt maar 30 minuten en het kost slechts 4 euro. Geen grote reis gelukkig.

Osaka - Kyoto

Het Hostel, K’s House, is een mooi hostel en ik verblijf in een vierpersoonskamer die ik moet delen met drie andere mensen. Het enige wat mij stoort aan het hostel is dat de bedden geen gordijntjes hebben zoals de meeste hostels. Maar goed, het is vrij goedkoop dus je kan niet alles verwachten. Voor de rest van de dag heb ik mijn tijd doorgebracht in de lounge ruimte. Ik heb wat te eten gehaald bij de Seven Eleven om mijn luie dag compleet te maken. Morgen gaan jullie wat meer foto’s zien, want dan ga ik naar Fushimi Inari, beroemd voor al haar torii gates. Ik kan niet wachten!

Seven Eleven maaltijd