30. Laatste volle dag in Osaka

21 april 2019 - Osaka, Japan

Wetende dat dit mijn laatste dag in Osaka is, ging ik langs alle dingen die ik nog moest doen. Zo wilde ik nog okonomiyaki eten maar dan in de stijl van Osaka. Osaka zit vol met okonomiyaki restaurants, maar voor de goeie moet je meestal meer dan een uur wachten. Ik en Christian hadden geluk, want we konden meteen binnenlopen bij een van de populaire plekjes. Niet veel later stond er al een grote groep mensen te wachten op een plekje. De okonomiyaki van deze tent was erg lekker. Ze waren royaal met de saus en er zat flink veel vlees in. En de prijs voor al dit? Slechts 7 euro.

Okonomiyaki Osaka

Voor de rest van de dag hebben ik en Christian nog meer rond gelopen en opeens kwamen we een bekend zicht tegen. We kwamen de wereldberoemde Rikuro bakerij tegen. Rikuro maakt de bekende luchtige cheesecake, die zo luchtig is dat die allemaal kanten op wiebelt. Natuurlijk moesten we dit ook proeven en gingen we in de rij staan om er eentje te kopen. Het kost ongeveer 5 euro om een hele cheesecake te kopen en het was net alsof je een wolk at. Ook dit was weer heerlijk, maar dit was te machtig om met zijn tweetjes op te eten. De rest van de cheesecake hebben we gedeeld met Ray en het personeel van het hostel.

RikuroRikuro 2

Rikuro 3

In de avond gingen we weer op zoek naar een restaurant en we kwamen in een smal zijstraatje terecht waar ze allemaal zoetigheid verkopen. Zo was er een winkel waar je tientallen soorten KitKat kon kopen. Dit is schijnbaar niks vergeleken met een winkel in Tokyo, waar je 250+ soorten KitKat kan kopen!

KitKat

Zowel Christian als ik misten toch een beetje het Westerse eten en daarom gingen we eten bij een hamburgertent. De tent was leuk aangekleed en had een leuke sfeer. De hamburger zelf was goed bereid, alleen miste het wat smaak naar mijn mening. Het kon een beetje zout gebruiken, maar het was zeker niet vies.

Hamburger Osaka

Na de hamburger hebben we nog even rondgelopen voordat we terug gingen ricthing het hostel. Onderweg hebben we bij de Seven Eleven nog wat bier en snacks gekocht voor de avond. Er moet natuurlijk wel gedronken worden op mijn laatste dag in Osaka. Kanpai!

Osaka nightlife

1. Je ma:
    21 april 2019
    Mooie herinneringen en tijd gehad in Osaka!
  2. Erik:
    23 april 2019
    Lekker hoor, al dat eten.