29. Een dag vol met eten

20 april 2019 - Osaka, Japan

Voor vandaag heb ik niet echt iets op de planning, maar ik had met Christian afgesproken om Ichiran te hebben voor lunch. Rond 13.00 gingen we richting het centrum en nog voordat we wat ramen gingen eten, kwamen een tentje met gegrilde krab tegen. We konden het niet laten liggen en besloten een portie te kopen. Na de krab gingen we door richting Ichiran en we hebben allebei voor het uitgebreide menu gekozen. Zo krijg je er een zachtgekookt ei, wat paddestoelen, extra vlees en wat zeewier. Itadakimasu!

Osaka grilled crabIchiran OsakaNa al dat zout kregen we trek in wat zoets en toen kwamen we het volgende tegen. Een warm zoet broodje met een krokant laagje. In het broodje zit wat softijs en het is erg zoet maar belachelijk lekker.

Melon pan + ice cream

Voor de rest van de dag hebben we wat rondgelopen in Osaka zelf en we gingen rond 16.00 terug richting het hostel. In de avond kregen we natuurlijk weer honger en besloten we om een yakiniku restaurant op te zoeken. Yakiniku is een restaurant waar je wat gemarineerd vlees besteld en daarna zelf grilt aan tafel. Het is dus een Japanse barbeque als je het zo bekijkt. Het is vrij goedkoop, maar je moet er wel rekening mee houden dat de porties aardig klein zijn. Daarom hebben we een vleesschaal voor vier personen besteld en dat was precies genoeg voor ons.

YakinikuYakiniku 2

Yakiniku 3

Na een dag vol met eten gingen Christian, ik en Ray op zoek naar een Japanse bar om daar wat te snacken en eten. We gingen van de ene bar naar de andere en het werd een erg gezellige avond.