17. Daar boven op die berg

8 april 2019 - Nikko, Japan

Na een rustige en goede nacht werd ik door Ken naar het station gebracht om een buskaartje te regelen. Dit buskaartje kostte me 3000 yen en dit buskaartje kan mij helemaal naar de top van de berg in Nikko brengen. Dit duurt ongeveer 80 minuten, maar onderweg kan je nog verschillende stops maken voor een paar leuke eyecatchers.

Nikko 2Nikko 3

1 van de eyecatchers zijn de Kego Falls. Om daar te komen moet je eerst 550 yen betalen, €4,40, en dan ga je met een lift 100 meter naar beneden. Eenmaal uit de lift ben je op een plekje waar je de waterval goed kan zien. Het water valt dramatisch neer op de stenen en het is prachtig.

Kego FallsKego Falls 2

Kego Falls 3

Na de Kego Falls ging ik door naar de volgende waterval, Ryuzu Falls. Dit is een iets andere waterval. Je moet namelijk een eindje lopen voordat je bij het beste stuk komt. De tocht duurde ongeveer 30 minuten, maar dan heb je wel een mooi uitzicht over de bergen met het stromende water.

Ryuzu FallsRyuzu Falls 2Ryuzu Falls 3Ryuzu Falls 4Ryuzu Falls 5

Ryuzu Falls 5

Helemaal boven op de berg, 1500 meter hoogte, ligt het plaatsje Yumoto. Het uitzicht hier is geweldig. Je hebt een meer met vlak daar achter nog hogere bergen met mooie besneeuwde toppen. Maar toen ik eenmaal daar was aangekomen, kwamen er regenwolken aan die de foto’s eigenlijk ruineerde. Het was te donker en de foto’s kwamen niet helemaal goed uit de verf. Yumoto staat ook bekend voor haar onsens, maar deze waren helaas gesloten toen ik daar aankwam. Tip, ga niet op een zondag daarheen!

Yumoto

1. Erik:
    8 april 2019
    Goed bezig Sytze, we lezen de verhalen dagelijks en beleven er veel plezier aan.
    We wensen je veel plezier toe, zo te zien komt dat wel goed.